Solárny panel rozkladací prenosný s PWM regulátorom 220W 12V/24V 212x73cm - do auta / na kempovanie
AROSO
Cena s DPH:
320 €
- Výrobca:AROSO
- Kód produktu:20.201
POPIS PRODUKTU
Inovatívny prenosný monokryštalický solárny panel od renomovanej nemeckej firmy Aroso.
Ideálne riešenie pre získanie elektrickej energie pri kempovaní, stanovaní, karavanovaní, chatovaní, rybárčení, plavbe na jachtách a nabíjaní autobatérií v zime.
Vďaka ľahkému rozkladu a robustnej konštrukcii s textilným puzdrom je panel ľahko prenosný. Je možné ho umiestniť von aj vo vnútri vozidla za čelné sklo, kde je zabezpečený proti odcudzeniu.
Pre zaistenie optimálneho nabíjania akumulátora alebo spotrebičov je dodávaný s inteligentným PWM regulátorom, ktorý ponúka tri režimy nabíjania a má veľký LCD displej pre jednoduché nastavenie. Tým sa zaisťuje, že pripojené zariadenie dostane iba potrebné množstvo energie a predíde sa prebíjaniu a poškodeniu.
Tento solárny panel je kompatibilný s rôznymi typmi akumulátorov a to:
b1 - štandardný bezúdržbový kyselinovo-olovený akumulátor s gélovým elektrolytom (GEL) alebo so skleným rúnom (AGM) s menovitým napätím 12 V DC
b2 - štandardný kyselinovo-olovený akumulátor so zaplavenými doskami s menovitým napätím 12 V DC
b3 - lítium-polymérový (Li-Pol) akumulátor 3s s článkami 3x 3,7 V s menovitým napätím 11,1 V
b4 - lítium-železo-fosfátový akumulátor (LiFePO4) 4s s článkami 4x 3,2 V s menovitým napätím 12,8 V
Panel je vybavený ochranou proti podpätiu, skratu, preťaženiu a prepätiu solárneho panelu, čo zaisťuje bezpečnú prevádzku a dlhú životnosť. Dôležité je tiež udržiavať solárne články čisté a nepoškriabané a nepoškodené pre maximálnu účinnosť.
- Ľahko prenosný
- Chytré a optimálne nabíjanie
- Ochrana nabíjaných zariadení proti prebíjaniu
- Veľmi univerzálna pre nabíjanie akumuátorov
- Rozmery: 216 x 73 x 0,6
- PWM regulátor 220W 12V/24V
Užívatelia by mali mať na pamäti, že optimálny výkon panelu závisí od intenzity slnečného svitu a je potrebné ho správne umiestniť k slnku. Zároveň je dôležité používať odporúčaný typ regulátora, káblov a akumulátorov na bezpečnú a účinnú prevádzku.
Odskúšané na cestách:
Nezávislé kúrenie od Eberspächer alebo Webasto v vozidlách Volkswagen Multivan má v ekonomickom režime spotrebu približne 1 amperu. To znamená, že pokiaľ v zime necháte nezávislé kúrenie zapnuté po dobu 8 hodín počas noci, je veľmi pravdepodobné, že udržíte akumulátor vozidla plne nabitý po niekoľko dní a bez problémov ho naštartujete.
Nedávno sme parkovali vozidlo Škoda Octavia na severe Poľska počas 7 dní bez toho, aby sme ho naštartovali. Solárne panely sme striedavo umiestňovali na čelné sklo vozidla alebo na strechu. Pripojili sme kompresorovú autochladničku Aroso, ktorá bola nastavená na ekonomický režim s vnútornou teplotou +8 °C a bola v prevádzke po celý týždeň. Na konci týždňa sa napätie akumulátora znížilo iba o jednu štvrtinu, čo predstavuje zhruba 80% kapacity. Vozidlo sme potom bez problémov naštartovali.
Ďalej sme pripojili základný model autochladničky Aroso s Peltierovým článkom priamo k výstupu PWM regulátora bez toho, aby sme použili akumulátor vozidla. Chladnička fungovala nepretržite pri priemernom slnečnom svite na cca 80% výkonu, čo bolo viac než dostatočné na udržanie potravín a nápojov v chlade.
Na severe Nemecka sa pri slnečnom svite pohyboval nabíjací prúd zo solárneho panelu medzi 5,6 až 7 ampérmi. V auguste sme okolo 7 hodín ráno mohli dosiahnuť nabíjací prúd okolo 4,4 až 5 ampérov. Večer okolo 18. hodiny boli hodnoty podobné. Akumulátor vozidla bol nabitý na približne 90%, a tak PWM regulátor automaticky znižoval nabíjací prúd na požadovanú úroveň.
Solárne panely sme umiestnili na čelné sklo a strechu vozidla Škoda Octavia a parkovali sme vozidlo čelom k slnku. Kompresorová autochladnička Aroso bežala celý deň na plný výkon s vnútornou teplotou okolo -16 °C, ale vozidlo sme bez problémov naštartovali a akumulátor mal plné nabitie.
Upravili sme výstup z PWM regulátora tak, že sme namiesto krokosvoriek použili zástrčku do zásuvky zapaľovača s napätím 12V DC. Väčšina vozidiel koncernu Volkswagen/Škoda má zásuvky zapaľovača stále aktívne aj pri vypnutom zapaľovaní, takže sme mohli solárny panel pripojiť priamo do zásuvky zapaľovača a nemuseli sme sa zaoberať odkrývaním svoriek akumulátora v motorovom priestore. Toto však neplatilo pre vozidlá Toyota ProAce Verso, Renault, Peugeot a ďalšie, kde je zásuvka zapaľovača aktívna iba pri naštartovanom motore alebo s vloženým kľúčom v zapaľovaní.
TECHNICKÉ INFORMÁCIE
- Materiál: ABS UV-stabilizovaný plast/alumínium
- Hmotnosť (kg): 5,3
- Veľkosť v zloženom stave (cm): 73 x 53 x 1,2
- Veľkosť v rozloženom stave (cm): 216 x 73 x 0,6
- Pracovná teplota (°C): -20 až +60
- NOCT - Nominálna prevádzková teplota bunky (°C): -45 až 80
- Dĺžka napájacieho kábla (m): 3
- Skladacie: ÁNO
- Maximálny prúd (A): 11.2
- Prúd nakrátko (A): 11.35
- Maximálny výkon (W): 220
- Menovité napätie (V): 12
- Maximálne napätie (V): 18
- Napätie naprázdno (V): 22,5
- Maximálny prúd PWM regulátora (A): 20
- PWM regulátor: s pulzne šírkovou moduláciou
- Eliminácia pouličného osvetlenia: ÁNO
- Časovač: ÁNO
- Počítadlo vybitej kapacity akumulátora: ÁNO
- Kompenzácia teploty: ÁNO
- Automatická úprava nabíjacieho a vybíjacieho napätia: ÁNO
- Ukladanie celkových hodnôt do pamäte: ÁNO
- Záznam celkovej doby prevádzky systému: ÁNO
- Záznam chýb počas doby používania: ÁNO
- Záznam doby nutnej pre plné dobitie akumulátora: ÁNO
- Zabudované ochrany:
- proti prepätiu / skratu / preťaženiu / prebíjaniu / nadmernému vybitiu / spätnému prúdu
- Vhodné pre tieto typy akumulátorov:
- kyselinovo-olovené / vápnikové / gélové / AGM so skleným rúnom / Li-Pol / LiFePO4 / trakčné